Lehdistötiedote 2.8.2018

Leveelahdelle erikoisstipendi EM-kisojen kynnyksellä

Kaihari-säätiön Tuomo Huhtanen ja Raipe Helminen onnittelivat Helena Leveelahtea nuorten MM-hopeasta stipendin muodossa.

Useana vuonna Kauppaneuvos Kalle Kaiharin Tukisäätiön nuorten pirkanmaalaisten urheilijalupausten stipendeinjakotilaisuuksissa tukea vastaanottanut Virtain Urheilijoiden kiekonheittäjä Helena Leveelahti ei pettänyt kotiyleisön odotuksia alle 20-vuotiaiden MM-kisoissa Tampereella. Leveelahti heitti finaalissa uuden ennätyksensä 56,80, joka toi yllätyshopeaa ja paikan aikuisten EM-kisoihin Berliiniin.

Kaihari-säätiö palkitsi 18-vuotiaan yllätysmitalistin kannustukseksi EM-kisojen kynnyksellä ylimääräisellä Kultainen Kiekko -erikoisstipendillä, jonka jakoivat Kaihari-säätiön hallituksen jäsen, kiekkolegenda Raimo “Raipe” Helminen ja säätiön asiamies Tuomo Huhtanen.

Seremonia järjestettiin Kultainen Kiekko -poolikumppanin Tampereen OP:n pääkonttorissa.

– Olen erittäin kiitollinen kaikesta saamastani henkisestä ja taloudellisesta tuosta. Ne edesauttavat kohti uusia tavoitteita, summasi Leveelahti kiitossanoissaan.
– Jos pystyn heittämään Berliinin EM-kisojen karsinnoissa (to 9.8.) ennätykseni tuntumaan tai mieluummin vähän ylikin, niin minulla on kaikki mahdollisuudet päästä finaaliin (la 11.8.), arvioi 18-vuotias suurlupaus Leveelahti saavutti jo kaksi vuotta sitten alle 18-vuotiaiden EM-kisoissa pronssia. Vuosi sitten hän paransi alle 20-vuotiaiden EM-kilpailujen karsinnassa ennätystään runsaat kaksi metriä lukemiin 54,67.Tänä kesänä ennätys koheni jo kesäkuussa lupaavasti yli 55-metrin rajan (55,02) kunnes Tampereen alle 20-vuotiaiden MM-finaalissa napsahti hopeaa tuonut uusi upea ennätyskaari 56,80. Kauden kotimaan tilastoissa vain Salla Sipponen (58,36) ja Sanna Kämäräinen (56,96) ovat niukasti edellä ja mukana niin ikään Berliinin EM-kisoissa.

Jukka Suomela